5.3.2025

UutinenToimivat työmarkkinat

Paltan ja PAMin sovittelussa ei ratkaisua: Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan lakko toteutuu 6.–7.3.

Palvelualojen ammattiliitto PAMin ilmoittama kaksipäiväinen lakko kuudessa asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan yrityksessä on toteutumassa 6.–7.3.

Palvelualojen työnantajat Palta ja PAM ovat PAMin 19.2. antaman lakkoilmoituksen johdosta käyneet alan neuvotteluja 24.2. alkaen sovittelijan johdolla. Toistaiseksi sovittelussa ei ole saatu sovintoehdotusta tai neuvottelutulosta työriitaan.

– On kohtuutonta, että työtaistelu vaikuttaa lakon piirissä olevien yritysten toimintaan torstaina ja perjantaina. Osapuolet pyrkivät saavuttamaan neuvottelutulosta vielä pitkään keskiviikkoiltana. Paltan vastaantulosta huolimatta neuvottelutulosta ei syntynyt, eikä PAM pystynyt yksilöimään, miksi työtaisteluun ryhdytään, neuvottelujohtaja Pasi Vuorio sanoo.

– Osa työstä kyetään toteuttamaan esihenkilövoimin, ja ratkaisun työtaistelutoimiin osallistumisesta tekee jokainen työntekijä itse. Tämä koskee myös PAMin jäseniä, eli myös heillä on oikeus tehdä työnsä ja saada palkkansa normaalisti, Vuorio muistuttaa.

Lisätiedot:
Neuvottelujohtaja Pasi Vuorio, 0400 949 082, pasi.vuorio@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry

Lisätiedot

Pasi Vuorio

Neuvottelujohtaja, Yritys- ja asiantuntijapalvelut -vastuualueen vetäjä

Työmarkkinat