Palvelualojen ammattiliitto PAM ilmoitti tänään kolmipäiväisestä lakosta seitsemässä asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan yrityksessä. Lakon on ilmoitettu alkavan tiistaina 8.4. ja kestävän torstaihin 10.4., mikäli Palvelualojen työnantajat Paltan kanssa neuvoteltavassa alan työehtosopimuksessa ei sitä ennen päästä ratkaisuun.
Palta pitää PAMin lakkoilmoitusta kohtuuttomana. Aiemmin tänään PAM hylkäsi valtakunnansovittelijan tekemän sovintoehdotuksen alan työriitaan. Palta olisi ollut valmis hyväksymään sovintoehdotuksen.
Lakon ilmoitetaan koskevan asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialaa koskevan työehtosopimuksen piirissä olevaa työtä seuraavissa yrityksissä:
- Barona Customer Care Oy
- Concentrix Finland Oy
- Dynava Oy
- Moment Digital Oy
- Suomen Telecenter Oy
- Teleperformance Finland Oy
- Vakka-Suomen Puhelin Oy
– Työtaisteluilmoituksen myötä tapaamme perjantaina 28.3. sovittelijan johdolla. PAM pyrkii painostamaan työnantajapuolta ilmoittamalla lakoista osaan alan yrityksistä. Lakoilla uhkailu ei kuitenkaan edistä neuvotteluja, vaan ratkaisun on löydyttävä neuvottelupöydässä, Paltan neuvottelujohtaja Pasi Vuorio sanoo.
Alan työehtosopimusneuvotteluita jatketaan sovittelijan johdolla perjantaina 28.3.
Lisätiedot:
Neuvottelujohtaja Pasi Vuorio, 0400 949 082, pasi.vuorio@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry