21.01.2022 -

Huolto- ja kunnossapitopalvelualan työehtosopimus hyväksytty

Palvelualojen työnantajat Palta ja Ylemmät Toimihenkilöt YTN ovat hyväksyneet hallinnoissaan Huolto- ja kunnossapitopalvelualan työehtosopimuksen ylemmille toimihenkilöille.

Työehtosopimuksen sopimuskausi on 21.1.2022–30.11.2023, joista jälkimmäinen on ns. optiovuosi. Sopimuksen piiriin kuuluu kaikkiaan reilut 200 ylempää toimihenkilöä.

Kustannustasoltaan työehtosopimus noudattaa Teknologiateollisuuden työnantajien ja YTN:n sopimaa linjaa. Palkkaratkaisusta sovitaan ensisijaisesti paikallisesti. Mikäli paikallista ratkaisua ei synny, nostetaan palkkoja vuonna 2022 niin kutsutun perälaudan mukaisesti 1,8 %, josta 0,9 % yleiskorotuksena ja 0,9 % työnantajan osoittamana eränä. Vuoden 2023 korotuksista neuvotellaan 31.10.2022 mennessä. Jos sopimukseen ei päästä, työehtosopimus voidaan irtisanoa päättymään 30.11.2022.

– Neuvottelut käytiin hyvässä ja rakentavassa hengessä, siitä kiitos YTN:n neuvottelijoille, johtava asiantuntija Aki Raudas sanoo.

Lisätietoja:
Johtava asiantuntija Aki Raudas, 050 328 6878, aki.raudas@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry

Aki Raudas

Johtava asiantuntija, Työmarkkinat

Sähköistys- ja sähköasennusala, huolto- ja kunnossapitoala, tekninen huolto ja kunnossapito

aki.raudas@palta.fi